Proje Yonetimi

Planlama Pokeri

“Planlama Pokeri” genellikle Scrum yazılım metodolojisinde kullanılan, yapılacak olan işlerin katılımcılar ile birlikte görece büyüklüğünü tahmin etmek için kullanılan bir yöntemdir.

“Planlama Pokeri” ilk olarak 2002 yılında James Greening tarafından kullanılmış ve daha sonra da süreç içerisinde yaygınlaştırılmıştır.

“Planlama Pokeri”nin temel amacı ekibin planlamaya katılımını sağlamaktır. Temel
dayanağı bütün katılımcıların planlama sürecine dahil olması, kendi önerilerini sunması ve takım içerisinde ortak bir karar çıkmasına yardımcı olmaktır.

“Planlama Pokeri” oynayabilmek için yapılacak işlerin listesine ve katılımcı sayısı kadar olacak özel bir iskambil destesine ihtiyaç bulunmaktadır. İşlerin listesinde genel manada yapılacak olan işler veya genel tabir ile yazılım geliştirme istekleri bulunmaktadır. İskambil destesinde ise üzerlerinde numaralar olan kart bulunmaktadır. Buradaki numaralar 0, 1⁄2, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 20, 40, 100‟dür. Bu numaralı kartlar dışında “?” kartı “emin misin?” manasında, üzerinde “Kahve” resmi bulunan kart ise “Kahve Molasına İhtiyacım var” anlamında kullanılmaktadır. Bazı kuruluşlar ise 2, 3, 5, 8 ve Kral iskambil kartlarını kullanmaktadır. Kral kartı atıldığında geliştirilecek olan özelliğin çok ciddi iş yükü getirdiği ve bu şekilde tahminleme yapılamayacağı manasına gelir ve oyun burada sona erer. Oyun sırasında katılımcıların düşünme sürelerini kontrol altında tutmak için isteğe bağlı olarak süre bir kum saati de kullanabilir. Peki oyun nasıl oynanıyor, biraz da bundan bahsedelim;

Oyunun başlangıcında her katılımcıda bir deste kağıt bulunması gerektiği önceden belirtmiştik. Oyuna katılmayacak ancak yönetecek bir “modaretör” mutlaka bulunmalıdır. Ürün yöneticisi/proje yöneticisi oyun başlamadan gerçekleştirilecek süreç ve yapılacak işler hakkında kısa bir bilgi verir. Katılımcılar burada oyun öncesinde sorularını sorarlar ve risk alanlarını belirtirler. Oyun başladığında her birey yapılacak iş ile ilgili olarak kendi süre tahminini temsil eden kartı seçer. Bu bütün katılımcıların süre tahminlerini seçmesi ve diğer katılımcılara göstermesi ile devam eder. Yüksek tahminler ile düşük tahminler neden bu şekilde düşündüklerini birbirlerine açıklarlar ve ortak bir uzlaşmaya ulaşılıncaya kadar bu sürece devam edilir.

Planlama pokeri yazılım geliştirme projeleri için hem eğlenceli, hem de ekibin işe olan katılımlarını sağlamak için kullanılan etkin bir araçtır. Ülkemizde “Scrum” metodolojisinin yaygınlaşması ile birlikte bu tahminleme oyununun da yaygınlaşacağı değerlendirilmektedir .

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s